Friss topikok

  • Kyyra: @Xlendon: remélem használ valamit! @épészmérnök: ilyet még nem hallottam de tetszik! köszi :) (2012.07.07. 22:16) Hőségriadó
  • Kyyra: @Tina0611: kb nekünk is ennyi volt a válasz... bár hozzátették, hogy a kórházbeli élmények okozha... (2012.06.28. 13:06) Cicisztrájk

Harc a kilókkal csecsemő korban? Na ne már...

2012.06.28. 15:29 - Kyyra

Címkék: diéta baba duci túlsúly tápszeres baba

Lehet túlsúlyos egy kisbaba? Lehet, de azért ez nem gyakori!

 

Mikor először hallottam róla nevettem egyet, hogy egy kisbabát diétára ítélni marhaság. Úgy is kinövi. Ez egy bizonyos szintig így is van. De aztán olvastam és hallottam olyan történeteket ahol már tényleg muszáj volt diétát alkalmazni. De mi van akkor, ha egy pár hónapos babára azt mondják duci? Ilyen esetben a szülő azonnal elkezd hasonlítgatni, ami támpontot adhat, de azért nem szentírás. Én is ezt tettem miután a kórházban leducizták, az orvos meg közölte h látszik, hogy nincs éheztetve a gyerek. Azonnal elkezdtem gondolkozni nem kéne e csökkenteni a kaja adagját, vagy mégis mit kéne tenni. De újra átgondolva rájöttem, egy 3 hónapos babáról beszélünk aki talán többet hízott mint az átlag, de korántsem kövér.

 

 Minden baba más, más géneket örököl, más a csontozata, más a súlygyarapodási üteme. Általánosságban azt mondják, 6 hónapos korára kell megdupláznia egy babának a születési súlyát. Na mi ezt megoldottuk 3 hónapos korunkra. Igen vannak hurkái, de nem mondanám kövérnek vagy túlsúlyosnak. Tény, hogy az első illetve második hónapban is több mint 1 kilót hízott 4 hét alatt, de nem bántam. Ugyanis miután hazajöttünk a kórházból (2940 g) nem kezdett el hízni, hanem tovább fogyott (2800g). Az élettani fogyás maximum 10% a születési súlyból, ezt mi egy picit át is léptük. A 10. napra kellene elérni a születési súlyt, ez sem volt meg. Így elkezdtem pótolni tápszerrel. Már elérte a 3 kilót mikor úgy véltem elég a tej és szép fokozatosan abbahagytam a pótlást. Először megállt a hízás majd elkezdett megint fogyni. Na, azóta nem kísérletezek, kapja a pótlást és kész. 6 hetes volt mikor kórházba kerültünk és beállították a kaja adagját. Orvosok és nem én önhatalmúlag. Így is mikor egy hónap múlva visszamentünk (betartottuk az előírtakat), másfél kilóval nyomott többet. Most 6350 g és jókedvű, mosolygós, mozgékony baba. Úgy döntöttem egyelőre nem aggódom a súlya miatt. Úgyis folyamatosan mérve van, azonnal látom, ha valami nem stimmel.

 

Miközben keresgéltem találkoztam egy kijelentéssel, ami szemet szúrt. A tápszeres babák állítólag kövérebbek. Na ez nem igaz. Egy tápszeres baba nem lesz feltétlenül kövér. Előfordul, de ugyan így anyatejes kövér babáról is hallottunk/olvastunk már. Tény, hogy a tápszer töményebb és laktatóbb, mint az anyatej (ezért is emésztődik lassabban). De nem egyenes következménye az elhízás.

 Sokat számít, hogy milyen géneket örökölt a kicsi. Na meg persze be kell tartani a keverési utasítást és lehetőleg az adagokat is megközelítőleg. Nyilván nem mindig lehet pontosan, hiszen még mi sem eszünk mindig ugyan annyit mennyiségre. Hurkái is majdnem minden babának vannak. De ezeket amint elkezd mozogni, ledolgozza, illetve ezek tartalékot is jelentenek például egy nem evős-fogzós pár naphoz.

 

De az orvos/védőnő úgyis szólni fog –és nem csak viccelődve- ha úgy gondolja súlyproblémái vannak a gyermeknek. Bár ez 8-9 hónapos kor előtt szerény véleményem szerint nem jelenthető ki biztosra. Addigra már nagy átlagban minden kicsi aktívan kúszik mászik és lemozogja ami nem kell oda. Persze ennek ellenére igenis oda kell figyelni a súlyra már kisgyermek korban, mert a statisztikák egyre több elhízott gyereket mutatnak –nem csak Amerikában- napjainkban.

A bejegyzés trackback címe:

https://kyyra90.blog.hu/api/trackback/id/tr574617440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása