Friss topikok

  • Kyyra: @Xlendon: remélem használ valamit! @épészmérnök: ilyet még nem hallottam de tetszik! köszi :) (2012.07.07. 22:16) Hőségriadó
  • Kyyra: @Tina0611: kb nekünk is ennyi volt a válasz... bár hozzátették, hogy a kórházbeli élmények okozha... (2012.06.28. 13:06) Cicisztrájk

Cicisztrájk

2012.06.27. 14:46 - Kyyra

Címkék: szoptatás baba tápszer cicisztrájk nem szopik a baba nem eszik

Viccesen hangzik, elsőre én is nevettem de tényleg van ilyen. Most már tapasztalatból mondom. Nem mintha eddig olyan hatalmas mennyiségeket szopizott volna, de legalább volt némi anyatejecske is az étkezésekben nem csak a tápszer.

A kórház óta (lsd. lejjebb) egyre kevesebb a tejem. Az a nap annyira bekavart nekem is és Bebének is, hogy kevesebbet szopizott. Erre 2 napja -mintha nem lenne elég, hogy apad a tej- kitalálta, hogy Ő márpedig nem fog szopizni. Nem is tette. Kénytelen voltam teljes adag tápszert csinálni mert úgy üvöltött mint akit nyúznak. Nem tudtam mi baja, nem ettem semmi újat, semmi szokatlant amitől megváltozott volna az íze, ráadásul ha lefejtem, megitta. Így megkérdeztem kis csoportunkba van e valakinek bármi tapasztalata.

Több lehetséges okot is felsoroltak. Közelgő menstruáció (kiesett mert ettől az íze változik és üvegből se inná na meg nem is érzek semmi rá utaló jelet), szokatlan étel (nemvolt), fogzás (nics rá utaló jel...nem piros az ínye se a popsija, nem fáj Neki) és végül a cicisztrájk. 

Amit erről tudunk, hogy gyakran stresszhelyzet váltja ki (volt akinél a 2 hós oltás volt ez és többet nem is szopizott a baba) ami lehetett a kórház bár nem rögtön utána kezdte, de van, hogy soha nem derül ki az ok.

Amit tenni lehet ellene: próbálkozni próbálkozni és próbálkozni. Ha már nembírja egyikőtök se idegekkel akkor egy kis tápszert (vagy akár vizet) adni Neki üvegből (vagy kanállal ha nem akarsz cumisüveget használni), hogy megnyugodjon és utána mellre rakni. A lényeg, hogy nem szabad azonnal feladni! Fejéssel pedig fent lehet tartani a tejtermelődést!

SP_A0608.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kyyra90.blog.hu/api/trackback/id/tr234614815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jeleni 2012.06.28. 06:01:00

Vizet kanálból? Na az a gyerek, aki éppen nem hajlandó szopni, attól biztos, hogy nem fog megnyugodni. Ringatni kell azt a gyereket, és megpróbálni más pozícióban szoptatni

Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2012.06.28. 08:23:39

Nekem nagyon bevált az ujjetetés, hónapokig azt használtam cumi helyett. Ez ráveszi a babát a helyes nyelvtartásra, a cumival ellentétben. Lehet kapni egy 2-3 cm-es kis szipkát, amit egy fecskendőre ráhúzhatunk. Ezt a mutatóujjunkkal együtt a baba szájába dugjuk, és kész. Nálunk az első 10 nap volt kritikus, nem volt hajlandó szopizni, de a végén annyira jól sikerült a dolog, hogy 2,5 évig nem volt cicisztrájk. :-)

a_tom 2012.06.28. 09:27:15

"kitalálta, hogy Ő márpedig nem fog szopizni. Nem is tette. Kénytelen voltam teljes adag tápszert csinálni mert úgy üvöltött mint akit nyúznak."

Kiváncsi vagyok vajon a természeti népek ezt hogy oldják meg, ha nincs a közelben tápszerbolt.
a) - az anya nem idegeskedik ami átragadhat a gyerekre is és elapadhat a teje is, a gyerek elfárad az üvöltéstől és abbahagyja, majd ha jobban megéhezik akkor mégiscsak szopni kezd
b) - 4-5 napig egyfolytában üvölt a gyerek majd éhenhal

Kyyra 2012.06.28. 10:49:56

@Tündér a varázspálcával: erről még nem is hallottam! Köszi h leírtad! Úgy néz ki, kezd visszaállni a rend és már nem minden etetésnél tiltakozik de észben tartom amit írtál :)
@Jelen a: lehet hogy igazad van, én cumisüveget használok, kanalat csak az első időkben, tápszerhez használtam de aztán ahogy nőtt a pótlás mennyisége áttértem az üvegre. Van aki a cumizavar miatt nem szeretné és onnan hallottam, hogy kanál vagy pohárból itatás.

Kyyra 2012.06.28. 10:50:00

@a_tom: valahogy biztos megoldották/megoldják! Van az ismeretségi körömben jó pár anyuka és sajnos romló tendencia látszik a szoptatás terén. Úgy tűnik a mai világ stressz és feszültség szintje nem kedvez a szoptatásnak. Mégis manapság a legelterjedtebb "megoldás" a tápszer és a legtöbben ezt a sémát követjük. Lehet, hogy nem a legjobb, de sokan felnőttek tápszeres pótlással vagy csak tápszeren.

vomit 2012.06.28. 10:50:03

a "Neki" termeszetesen kisbetuvel irodik

Elijah_Baley 2012.06.28. 10:50:07

kezdődő szájpenész?

Tina0611 2012.06.28. 10:50:10

Az én fiam 5 hónapos korában csinálta ugyan ezt. Egyik pillanatról a másikra szopizni nem volt hajlandó, csak üvöltött, de a lefejt tejet gond nélkül megitta cumisüvegből. Így sajnos elég hamar elapadt a tej, hiába fejtem.

mancaa 2012.06.28. 11:16:13

Velünk is előfordult már, egyből pánikoltam, hogy beteg.. akkor cumisüveg volt a hirtelen megoldás, majd utánakérdeztem meg olvastam. Kicsit nyugisabb lettem, nekünk pár napig tartott, átvészeltük, máig sem tudom mi lehetett.. Jó topicot találtam pl. itt: minu.me/-a-noi-oldalam

Kyyra 2012.06.28. 11:16:16

@De gustibusaut bene, aut nihil: kérdeztem a dokit tegnap, azt mondta nem az. Nekem eszembe se jutott, más hívta fel a figyelmem rá, hogy az is okozhat ilyet!

@Tina0611: Sajnálom! De azért az az 5 hónap is szép idő! Ez tényleg igaz, hogy a fejés nem ugyan az az inger mint amit az vált ki ha eszik a baba. Kiderült, hogy mi váltotta ki? Vagy nem jöttetek rá?

Rigor_mortis 2012.06.28. 11:59:34

szopizni, brrr, ki találta ki ezt a borzalmas, álgügyögő szót? Miért nem jó a szopni?

Turboanyu 2012.06.28. 12:42:47

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Az enyém inkább éhenhalt volna. 6 hetesen sztrájolt, egyik hajnalban megetettem, aztán amikor a következő etetés lett volna reggel, undorodva elfordult és üvöltött az éhségtől. Nem értettem, hiszen alvás után volt, le se zuhanyoztam, nem használtam közben dezodort se, váratlanul ért. Előtte üvegből se evett, tehát semmi előzmánye nem volt. Csak üvöltött vég nélkül és fordult el a mellemtől. A hűtőben szerencsére már volt lefagyasztva, előkaptam.
A következő etetéskor dettó, pedig előtte imádott szopizni.
Ekkor jutott eszembe a cukros víz, amit korábban elleneztem mint a fene. Kevertem egy kicsi cukrosvizet a szoptatás előtt, beledugtam az ujjam, majd a gyerek szájába. Lelkesen nyalogatta. Rákentem a cukros vizet a mellemre, odatartottam az ujjam mellé, a gyerek mohón nyalogatta, Majd ahogy megnyomtam a mellem, elkezdett jönni a tej is, azt is elkezdte nyalogatni, majd szopizni.... ekkor esett le neki, hogy marhára át lett verve... De nekem mázlim volt, mert csak 2 szoptatásra tartott a sztrájk.

Az okát csak sejtem: az első hetekben nagyon érzékeny volt a mellem, nem volt nagy örömömre a szoptatás.. Előző este a szoptatás közben azt mondtam a gyereknek: ó, ha tudnád hogy utálom ezt, csak miattad csinálom.
Én szerintem valahogy megérezhette mennyire nem szeretem csinálni, más okot (fizikai: pl. más tusfürdő, dezodor használata ami zavarta az orrát, foga se jött 6 hetesen) nem látok.

Aztán szerencsére beállt az egész, nekem is elmúlt a kellemetlen fájdalom, és jobban összeszoktunk.

jssyjrm 2012.06.28. 12:43:08

Az unokahúgom babája se akart szopizni

jssyjrm 2012.06.28. 12:43:10

Aztán kiderült hogy rákos

Tina0611 2012.06.28. 12:56:16

@Kyyra: Nem derült ki, azt mondta a védőnő, előfordul ilyen. De ez 14 éve volt.

Tina0611 2012.06.28. 12:56:18

@Rigor_mortis: mert annak a szónak mára kissé pejoratív értelme lett.

Elijah_Baley 2012.06.28. 13:06:54

@Kyyra: gondolom hajlam dolga, van, akinél hirtelen kijön, más meg azt sem tudja mi az.

Kyyra 2012.06.28. 13:06:57

@Tina0611: kb nekünk is ennyi volt a válasz... bár hozzátették, hogy a kórházbeli élmények okozhatták még ha nem is rögtön jött ki...én ebben kicsit kételkedem de sose fogom már megtudni valószínűleg :)


süti beállítások módosítása